Iurie Șalaru
Director Public Media Grup

Sincer să fiu, înainte de a merge în Germania nu înțelegeam care au fost criteriile de selecție a echipei din care fîceam și eu parte. Mai mult decît atît nu puteam înțelege de ce așa mare diversitate de afaceri erau în grup: agricultură, medicină, securitate, farmaceutică, software, magazine - retail, bănci, publicitate, mobilă, turism s.a. Respectiv nu înțelegeam ce putea uni toate aceste afaceri.

A fost o perioadă extraordinară plină de seminare, traininguri, vizite la întreprinderi în care am înțeles că practic fiecare din noi indiferent de domeniul de activitate ne frămîntă zilnic aceleași întrebări: cum să delegăm responsabilitățile, cum să ne selectăm personalul, de unde luam bani să ne finanțăm oportunitățile și nu în ultimul rînd cum să ne promovăm mai bine afacerile.

Am fost mirat în ultima zi cînd cineva de la Inwent Germania sau Academia Germană de Management ne-a spus că ei nu pot ști care au fost discuțiile și negocierile noastre cu companiile germane și nu sunt la curent cu ce parteneriate urmează să se fructifice, dar sunt siguri că la întoarcere se vor crea minim 20 - 30 de parteneriate la nivel local în Moldova. Această fereastră în Europa pentru mine a însemnat piatra de temelie în plus la fundamentul afacerii.

Nu știu dacă intenționat sau nu am plecat în toiul crizei mondiale și în ajunul crizei economice din Moldova pentru a ne vaccina sau a ne proteja de mica sau marea furtună economică. Este cert că dacă aș mai avea ocazia să mai aplic la un asemenea program nu aș ezita nici o clipă.